fredag 17. februar 2012

Verdens beste boller

Det er bollesøndag førstkommende søndag, da må man jo lage boller.
Jeg kom tilfeldigvis over trines matblogg for en stund tilbake.
 Her hadde hun lagt ut en oppskrift "verdens beste rosinboller". Hun skrøt voldsomt av denne oppskriften, svigermødre hadde sverget til denne oppskriften.
Så da måtte jeg bare prøve den..
Første gangen jeg  serverte  min svigermor  ville ha oppskriften!!! Hun som har bakt hele livet. Denne oppskriften må prøves!!
Det kan vel sies det er VERDENS beste boller.
Deigen blir så luftig, og bollene smaker himmelsk.
Her er komentarene jeg fikk fra min bedre halvdel
"De er bedre enn bakeren sine boller"
Bedre enn prix sine boller ( Dette er favoritten hans)
Jeg vet ikke hvordan det er med å legge oppskrift her så jeg legger ved link til oppskriften. Så gjør jeg ikke noe galt.
Her kommer dehttp://trinesmatblogg.no/2011/10/25/rosinboller/n

Første heving

Andre heving

Nystekte boller




Jeg skal pynte med kokos før servering, da  blir de aller best..
Så varmer jeg de litt  i ovnen.
Disse bollee fikk ben å gå på,så vi må nok lage en deig til he he.

Ønsker alle en fantastisk helg



Klem
Ellen


2 kommentarer:

  1. De så gode ut. skal prøve når jeg blir iform igjen. er det bare vanlig vaniljekrem du har i?

    SvarSlett
  2. De er bare helt nydelige de bollene :) Det skal godt gjøres å bare spise en he he :) Det er vanlig vaniljekrem jeg har brukt. En kan jo lage hjemmelaget er nok enda bedre,men det gadd ikke jeg.

    SvarSlett